علیرضا داداشی

دکترای مدیریت بازرگانی – گرایش بازاریابی

کارشناس خبره رتبه 1 بازاریابی در بانک تجارت

بنیان­گذار گروه مشاوره، آموزش و تحقیقات بازار خوشه چین – khoushehcheen.ir

مدرس، پژوهشگر و نویسنده­ مدیریت، بازاریابی، فروش و کسب و کار- همراه: 09124264714 و  09108178992

سوابق تحصیلی

کارشناسی:

حسابداری/ دانشگاه علامه طباطبایی (1373-1377)

کارشناسی ارشد:

مدیریت اجرایی- گرایش استراتژیک/ دانشگاه پیام نور مرکز گرمسار (1388-1390)

دکترا:

مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی/ دانشگاه آزاد اسلامی (1394-1401)

 

سوابق آموزشی و تدریس

1) دروس و دوره­ های ارائه شده در دانشگاه:

(از سال 91 تا 1396- مقطع کاردانی و کارشناسی- معادل 45.000 نفر ساعت)

1- اصول مدیریت
2- مدیریت عمومی
3- مبانی سازمان و مدیریت
4- رفتار سازمانی
5- مدیریت منابع انسانی
6- مدیریت کسب و کار و بهره­ وری
7- اصول سرپرستی کسب و کارها
8- فنون و مهارت­های کارآفرینی
9- اصول و فنون مذاکره
10- فنون سخنوری و فن بیان
11- مدیریت بازاریابی
12- مدیریت فعالیت­های فرهنگی
13- اصول تبلیغات فرهنگی

2) دروس و دوره ­های ارائه شده در بانک تجارت:

(از سال 1392 تا کنون- معادل 6.000 نفر ساعت تا پایان 1403)

1- اصول و فنون مذاکره (سطح متوسط و عالی) – برای کارشناسان بانکی
2- فن بیان و ارائه مطلب – برای کارشناسان و مسئول دفتر مدیران
3- بازاریابی و فروش محصولات بانکی – کارشناسان و کارکنان شعب بانک
4- مدیریت استرس فردی و سازمانی – کارشناسان ستاد

5- تدوین برنامه بازاریابی شعب – روسای شعب بانک

3) همکاری آموزشی با سایر مراکز آموزشی:

(معادل 800 نفر ساعت)

1- جهاد دانشگاهی امیرکبیر(با همکاری نمایندگی سازمان ملل متحد):
دوره آموزشی راه ­اندازی کسب و کار- برای صاحبان کسب وکارهای آسیب­ دیده از کرونا

2- سازمان فنی و حرفه ای استان البرز:
آموزش غیرحضوری مدیریت بازاریابی- برای مدرسان مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی حرفه­ ای
آموزش غیر حضوری مهارتهای فروش – برای مدرسان مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان فنی حرفه ­ای

3- انجمن مدیریت کسب و کار ایران:
وبینار آموزشی تدوین برنامه کسب و کار- انجمن علمی مدیریت کسب و کار ایران
وبینار آموزشی تدوین برنامه بازاریابی- انجمن علمی مدیریت کسب و کار ایران
وبینار آموزشی مدیریت استرس در سازمان فروش- اولین و سومین کنفرانس بین ­المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار

4- دانشگاه­ ها و پلتفرم­ های آموزشی:
تولید 12 ساعت ویدئوهای آموزشی با موضوع فروش، بازاریابی، کسب ­وکار، مذاکره (با همکاری مرکز علمی کاربردی انفورماتیک- پلتفرم ذهن و موسسه آموزشی آلاء)

 

4) سایر دوره ­های آموزشی(کارگاه ­ها و لایوها):

کارگاه حضوری آموزش مهارتهای فروش حرفه ­ای – برای فروشندگان مراکز تجاری
لایوهای آموزشی با موضوعات: مارکتینگ پلن نویسی – برنامه بازاریابی- چرخه عمر محصول – نبض مشتری- وفادارسازی مشتریان

 

فعالیت های مشاوره و پژوهش

1- تنظیم سند راهبردی:

موسسه­­ آموزش­ عالی­ علمی-کاربردی­ فرهنگ ­و هنر، وابسته­ به ­وزارت ­فرهنگ و ارشاد اسلامی (با 90 زیر مجموعه آموزشی)

2- مشاوره ­های بازاریابی و کسب و کار:

پلتفرم آموزش، منتورینگ و کاریابی کارپله (تدوین برنامه بازاریابی)
راه اندازی مرکز مهارت آموزی نوجوانان
راه اندازی شرکت تولید و عرضه محصولات عطری آرایشی

3- پروژه ­های بازاریابی و کسب وکار:

تدوین برنامه بازاریابی برای 10 بازار بانکی – بانک تجارت
تدوین برنامه ارتباطات یکپارچه بازاریابی
مشارکت در پروژه بررسی و تحلیل رویگردانی مشتریان
طراحی کمپین تبلیغاتی برای موسسه­ آموزش عالی آشپزی

 

فعالیت­ های ارزیابی و داوری

1- داوری چهارمین جشنواره ملی بهره وری

2- داوری کتاب برای جشنواره­ ها (پانزدهمین جشنواره پژوهش فرهنگی سال؛ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات)

3- داوری کتاب برای انتشارات (مرکز نشر دانشگاهی)

4- داوری کتاب سال(رییس کمیته انتخاب کتاب سال کسب و کار در اولین، دومین و سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار -1400 ، 1402 و 1402)

5- داوری مقالات دومین و سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار (1402)

6- داوری فصلنامه علمی پژوهشی ارزش ­آفرینی در مدیریت کسب و کار ( از 1401)

7- داوری فصلنامه علمی پژوهشی رویکردهای نوین در مدیریت و بازرگانی (از 1403)

8- داوری و انتخاب پژوهشگر برتر در سومین کنفرانس بین المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار (1403)

 

عضویت در کمیته علمی سمینارها و همایش ها

1- عضو کمیته علمی کنفرانس ملی دستاوردهای نوین پژوهشی در حسابداری و مدیریت – رشت

2- عضو کمیته علمی اولین کنفرانس بین­ المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار (1400)

3- رییس کمیته انتخاب و معرفی کتاب سال کسب و کار در اولین کنفرانس بین­ المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار (1400)

4- عضو کمیته علمی دومین کنفرانس بین­ المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار (1402)

5- رییس کمیته انتخاب و معرفی کتاب سال کسب و کار در دومین کنفرانس بین­ المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار (1402)

6- رییس کمیته انتخاب و معرفی کتاب سال کسب و کار در سومین کنفرانس بین­ المللی اقتصاد و مدیریت کسب و کار (1403)

 

عضویت در انجمن­ ها و محافل علمی

انجمن علمی مدیریت کسب وکار ایران:

(عضو پیوسته از 1391 تا کنون)

خزانه دار، عضو هیات مدیره و مسئول کمیته آموزش از 1395 – تا 1398

بازرس اصلی از 1398

مسئول برنامه­ های معرفی و نقد کتاب از 1399 تا کنون (بیش از 20 عنوان)

 

 انجمن علمی مدیریت ایران:

از سال 1403 تا کنون

 

تالیف و ترجمه کتاب

تالیف: بیست گفتار فروش و بازاریابی/ کتاب همراه فروشندگان و بازاریابان/ انتشارات بازاریابی/ مهرماه 1397

ترجمه: راهنمای استراتژیست ها / ابزارها، چارچوب ها و بهترین تجربیات فرآیند استراتژی / نویسنده: تیموتی گالپین (دانشگاه آکسفورد) 2023 / انتشارات گشتاسب / آذرماه 1403

 

مقالات

1) نشریات علمی پژوهشی:

1- اثربخشی مدل مدیریت دانش مبتنی بر مدل اروپایی تعالی در ارتقاء جایگاه رقابتی بانک تجارت منتشر شده در فصلنامه ارزش آفرینی در مدیریت کسب و کار ،1401، علیرضا داداشی

2-رتبه بندی عوامل موثر بر پذیرش تدارکات الکترونیکی در سازمان به روش آماری و تکنیک فرایند تحلیل سلسله مراتبی بررسی موردی شرکت راه آهن ج.ا.امنتشر شده در فصلنامه تخصصی رشد فناوری ،1392،  فرانه پورکیانی، داود وحدت، رضا عسکری مقدم، اسلام ناظمی، علیرضا داداشی

3- نگاهی به طرح حمایت از گسترش بنگاه های اقتصادی زودبازده و برخی کاستی های اجرای آن، فصلنامه تخصصی رشد فناوری ،1389، داود وحدت، علیرضا داداشی

4- تبیین مدل کاربردی بازاریابی محتوایی بانکی با هدف افزایش سهم از بازار، دوفصلنامه پژوهشنامه مدیریت اجرایی، شماره 29، تابستان 1402، داداشی، علیرضا، علی حمیدی زاده و رسول ثانوی فرد.

5- طراحی مدل بازاریابی محتوا برای صنعت بانکداری جهت افزایش سهم بازار هدف، فصلنامه پژوهش های مدیریت در ایران، تابستان 1401، داداشی، علیرضا، علی حمیدی زاده و رسول ثانوی فرد.

6 – مبارزه با فساد اداری، دوماهنامه مدیریت، شماره 189، زمستان 1394، داداشی، علیرضا.

7- مبارزه با فساد اداری در ایران: اقدامات انجام شده و چند راهکار پیشنهادی، فصلنامه راهبرد توسعه، شماره 27، پاییز 1390، داداشی، علیرضا.

 

2)نشریات تخصصی:

60 مقاله کاربردی در نشریات و سایت های تخصصی بازاریابی و کسب و کار

 

سخنرانی­ ها و نشست­ های علمی

1- سخنرانی با موضوع: بررسی عوامل موثر در کاهش فروش کتاب (1399- خانه کتاب و ادبیات)

2- سخنرانی با موضوع: جایگاه تبلیغات درکسب و کارهای ایرانی و آسیب شناسی تبلیغات حوزه نشر (1400)

3- نشست علمی با موضوع: کاربرد شبیه سازی در توسعه کسب و کارها (1402)

4- سخنرانی با موضوع «خداحافظ به سلامت! شیوه صحیح قطع ارتباط با کارکنان (1402- دومین همایش گوی و میدون)

 

حضور در برنامه ­­های رادیو و تلویزیونی

1- برنامه تلویزیونی غیر محرمانه

2- رادیو اینترنتی صدای بازاریابی

3- رادیو موج بازاریابی

4- رادیو اقتصاد: کارشناس حضوری و مهمان تلفنی 30 برنامه با موضوعات: نمایندگی فروش در کسب و کار، رقابت در فضای کسب و کار، ارتباط با مشتریان، نکات طلایی کسب وکار، مشاوره خرید و…

 

سوابق کاری

1- فعالیت های قراردادی (از دی ماه 75): کمک حسابرس، حسابدار، رئیس حسابداری، مشاور مالی، حسابرس داخلی

2- بانک تجارت (از آذر 80): کارشناس خبره رتبه 1 / شاغل در واحد هوش تجاری و تحلیل کسب و کار

3- تأسیس و مدیریت گروه مشاوره، آموزش و تحقیقات بازار خوشه­ چین Khoushehcheen.ir (از اسفند 1399)

 

رزومه در سایت‌های جویشگر علمی

سوابق علمی علیرضا داداشی را در این نشانی ها هم می توانید دنبال کنید:

1- مگیران

https://www.magiran.com/author/profile/472854

2- علم‌نت

https://elmnet.ir/eid/W-0053-9779

3- سیویلیکا

https://civilica.com/p/403731