کارشناسی بدون جسارت نمی شود
یکی از نکات مهم در حیطه ی وظایف کارشناسان سازمانها این است که آنها برخلاف بقیه ی کارکنان سازمان باید از غرغر کردن و نق زدن و شکوه و شکایت های معمول سازمانی بر حذر باشند.
✍ این رفتارها از نظر یک کارشناس حرفه ای، بی خاصیت ترین کار است.
آنچه در اصل کارشناسان به عهده دارند، انعکاس درست و اثربخش اشتباهات و کاستی ها و انحرافات به مدیران است.
پس، باید بلد باشند داده های درست را گردآوری کنند، ابزارهای مناسب را به کار بگیرند، به شیوه ای کاربردی گزارش بنویسند و نقاط حساس ماجرا را شرح بدهند.
اینها ملزومات نرم افزاری و سخت افزاری کار است؛ اما، یک چیز دیگر هم لازم است و آن چیزی نیست جز «جرات» و «جسارت» طرح نواقص، کاستی ها و اشتباهات.
شاید مدیران همیشه از این موضوع استقبال نکنند و نگاه غضب آلود نصیب کارشناس بشود. ولی به هر حال، پذیرش این مسئولیت خطیر و تهیه ی چنین گزارشی با چنین ویژگی ها، کار کارشناسان حرفه ای است.
در طرف دیگر داستان، استقبال کردن و فهمیدن و ترتیب اثر دادن، کار مدیری است که سفارش داده یا گزارش برای او تهیه شده.
یک کارشناس کاربلد، استقلال حرفه ای اش را به هیچ بها و بهانه ای نمی فروشد.
شما که به ارتقاء عملکرد کارشناسان و کسب و کار خود اهمیت می دهید،
برای رزرو وقت مشاوره و آموزش با «گروه مشاوره، آموزش و تحقیقات بازار خوشه چین» تماس بگیرید.
دیدگاهتان را بنویسید