جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مشاوره
  • آموزش
  • تحقیقات بازار
  • پروژه ها
  • مقالات
  • درباره ما
    • درباره خوشه چین
    • تیم خوشه چین
  • تماس با ما
 
  • 09108178992
  • info@khoushehcheen.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
    • درباره خوشه چین
خوشه چین
  • صفحه نخست
  • مشاوره
  • آموزش
  • تحقیقات بازار
  • پروژه ها
  • مقالات
  • درباره ما
    • درباره خوشه چین
    • تیم خوشه چین
  • تماس با ما
0

ورود و ثبت نام

بلاگ

خوشه چینمقالاتمقاله کسب و کاررویگردانی

رویگردانی

21 فروردین 1400
ارسال شده توسط نیما
مقالات ، مقاله کسب و کار
5.09k بازدید

رویگردانی

این اصطلاح، در مقابل «وفاداری» قرار دارد.

ساده ترین تعریف برای اصطلاح رویگردانی می شود: تمایل مشتری به ترک.

در رویگردانی به دلایل مختلف مشتری تصمیم می گیرد به جای خرید محصول ما، یا دریافت خدمت از ما، به سراغ رقیب مان برود و از محصولات و خدمات او استفاده کند.

پژوهشهای متعدد دلایل مختلفی را برای رویگردانی مشتری برشمرده اند که بخشی مربوط به ضعف تکنولوژی است، بخشی از آن به ساختار نامناسب ارتباط دارد و همچنین مواردی نظیر خسته کننده و زمانبر بودن فرایند اعطای سرویس، رفتار ناشایست کارکنان و فروشندگان در مواجهه با مشتری، عدم انعطافپذیری سازمان، به روز نبودن محصولات و خدمات، و موارد متعدد دیگر که در کسب وکارهای مختلف باید جداگانه محاسبه و سنجیده شوند.

درباره ی رویگردانی بعدا بیشتر خواهم نوشت؛ فقط در پایان این پست یادآوری می کنم که بر اساس پژوهشهای علمی، مشتری در شرف ترک، از مشتری ترک کرده آسیب زننده تر است.

مهمترین آسیب در این مقال «آسیب به برند» است.

مشتری در شرف رویگردانی می تواند در هر نقطه ای که حاضر شد، ایرادات ما را به هر شکلی دوست داشت، بازگو کرده و به جایگاه برندمان آسیب بزند.


شما که به ارتقاء کسب و کار خود اهمیت می دهید، 

با «گروه مشاوره، آموزش و تحقیقات بازار خوشه چین» تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: ارتباط با مشتریخوشه چینرفتار مصرف کنندهعلیرضا داداشیمقاله
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

راه های غلبه بر استرس در محل کار
همکاری من با مدرسه کار و کسب عصر ایران ادامه دارد و این سیزدهمین مقاله...
ارزیابی کسب و کار
ارزیابی کسب و کارهای کوچک
دوازدهمین مقاله مدرسه کار و کسب عصر ایران را به  موضوع «ارزیابی کسب و کارهای...
بهره وری در خدمات
چالش های بهره وری در بخش خدمات
چهارمین مقاله ای که برای نشریه الکترونیکی «بهره ور شو» نوشته ام، درباره بهره وری...
خود مدیریتی
خودمدیریتی برای رهبران کسب و کار
موضوع یازدهمین مقاله منتشر شده از من در مدرسه کار و کسب عصر ایران «خودمدیریتی برای...
چگونه فرهنگ شرکت بر بهره وری تأثیر می گذارد؟
تا کنون، 2 مقاله از نوشته های خودم در نشریه الکترونیکی «بهره ور شو» را...
معرفی کتاب: راهنمای استراتژیست ها
1- آشنایی با استراتژی علاقه شخصی من به «استراتژی» تقریباً از مقطع کارشناسی ارشد جدی...
جدیدتر کارشناسی بدون جسارت نمی شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

درباره خوشه چین
  • ارائه دهنده خدمات مشاوره، آموزش، تحقیقات بازار
  • پذیرنده پروژه های شرکتها، موسسات و سازمانها
  •  آماده مشارکت و همکاری جهت انجام پروژه های مشترک
  • تهران، خیابان طالقانی، حدفاصل ولیعصر(عج) و حافظ، غفارزاده
  • 09108178992
  • info@khoushehcheen.ir
دسترسی ها
  • حساب کاربری من

تمام حقوق این سایت به گروه خوشه چین به سرپرستی دکتر علیرضا داداشی تعلق دارد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت