جستجو برای:
  • صفحه نخست
  • مشاوره
  • آموزش
  • تحقیقات بازار
  • پروژه ها
  • مقالات
  • درباره ما
    • درباره خوشه چین
    • تیم خوشه چین
  • تماس با ما
 
  • 09108178992
  • info@khoushehcheen.ir
  • بلاگ
  • تماس با ما
  • درباره ما
    • درباره خوشه چین
خوشه چین
  • صفحه نخست
  • مشاوره
  • آموزش
  • تحقیقات بازار
  • پروژه ها
  • مقالات
  • درباره ما
    • درباره خوشه چین
    • تیم خوشه چین
  • تماس با ما
0

ورود و ثبت نام

وبلاگ

خوشه چینبلاگمقالاتمقاله کسب و کاررویگردانی

رویگردانی

21 فروردین 1400
ارسال شده توسط نیما
مقالات ، مقاله کسب و کار
1.19k بازدید

رویگردانی

این اصطلاح، در مقابل «وفاداری» قرار دارد.

ساده ترین تعریف برای اصطلاح رویگردانی می شود: تمایل مشتری به ترک.

در رویگردانی به دلایل مختلف مشتری تصمیم می گیرد به جای خرید محصول ما، یا دریافت خدمت از ما، به سراغ رقیب مان برود و از محصولات و خدمات او استفاده کند.

پژوهشهای متعدد دلایل مختلفی را برای رویگردانی مشتری برشمرده اند که بخشی مربوط به ضعف تکنولوژی است، بخشی از آن به ساختار نامناسب ارتباط دارد و همچنین مواردی نظیر خسته کننده و زمانبر بودن فرایند اعطای سرویس، رفتار ناشایست کارکنان و فروشندگان در مواجهه با مشتری، عدم انعطافپذیری سازمان، به روز نبودن محصولات و خدمات، و موارد متعدد دیگر که در کسب وکارهای مختلف باید جداگانه محاسبه و سنجیده شوند.

درباره ی رویگردانی بعدا بیشتر خواهم نوشت؛ فقط در پایان این پست یادآوری می کنم که بر اساس پژوهشهای علمی، مشتری در شرف ترک، از مشتری ترک کرده آسیب زننده تر است.

مهمترین آسیب در این مقال «آسیب به برند» است.

مشتری در شرف رویگردانی می تواند در هر نقطه ای که حاضر شد، ایرادات ما را به هر شکلی دوست داشت، بازگو کرده و به جایگاه برندمان آسیب بزند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: ارتباط با مشتریخوشه چینرفتار مصرف کنندهعلیرضا داداشیمقاله
در تلگرام
کانال ما را دنبال کنید!
در اینستاگرام
ما را دنبال کنید!

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

silent employee

سکوت سازمانی و رابطه اش با سرخوردگی کارکنان

سکوت سازمانی از چه می گوید؟ محور اصلی بحث سکوت سازمانی این است که در...
stress khoushehcheen

شناخت مفهوم و راهکارهای مدیریت «استرس» در فروشندگان

مقدمه: مدیریت استرس فروشندگان یعنی چه؟ استرس یک وضعیت روانی مربوط به انسانهاست که از...
sales khoushehcheen

خریدن یا نخریدن؛ مسأله این است.

مقدمه: هر فروشنده ای در طی فرآیند فروش ممکن است با این چالش مواجه شود:...
فروشنده پاره وقت خوشه چین

توصیه هایی به فروشندگان فصلی که خودشان را پاره وقت می دانند

مقدمه: فروشنده ی پاره وقت، فروشنده ی فصلی یا فروشنده ی موقت کیست؟ همه ساله...
منابع انسانی خوشه چین

کارمندان باانگیزه و خشنود؛ سرمایه ی ارزشمند یک سازمان

مقدمه: کسب و کارها در راه رسیدن به اهداف خود منابع گوناگونی را به کار...
plc khoushehcheen

چرخه‌ی عمر محصول و بعضی از کارکردهای آن

مقدمه: شناسایی رفتار مشتری و در واقع الگوی رفتاری او کمک زیادی به همه‌ی کسانی ...
جدیدتر کارشناسی بدون جسارت نمی شود

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

درباره خوشه چین
  • ارائه دهنده خدمات مشاوره، آموزش، تحقیقات بازار
  • پذیرنده پروژه های شرکتها، موسسات و سازمانها
  •  آماده مشارکت و همکاری جهت انجام پروژه های مشترک
  • تهران، خیابان طالقانی، حدفاصل ولیعصر(عج) و حافظ، غفارزاده
  • 09108178992
  • info@khoushehcheen.ir
دسترسی ها
  • حساب کاربری من

تمام حقوق این سایت به گروه خوشه چین به سرپرستی علیرضا داداشی تعلق دارد.

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت